Boston Inbound!

Efter et fantastisk ophold ved Lac Memphremagog i et skørt fedt husbytte satte vi kursen mod Boston og en reunion med moster Tea, onkel Asbjørn og Tuba Tuva. På vejen mod Boston havde vi dog et kort stop ved Fume Gorge i White Mountain National Forest for ikke at gøre turen for lang i bil. Et super fint stop, som virkelig kan anbefales. Vi gik en lille tur op i Fume Gorge og så et vandfald, men der var uendelig mange muligheder for at udforske White Mountain National Forest. Cykling, Trekking, Rafting osv. Tilmed var der rigtig gode spisesteder, bl.a. Flapjack’s Pancake House, hvor vi stod længe i kø for at spise ægte amerikansk morgenmad. Det kan virkelig anbefales, hvis man er til pandekager og miniature tog der kører rundt i loftet.

Vel fremme i Boston ventede der turens indtil videre største husbytte. Et hus i 3 etager på små 500 kvm, 5 garager, poolbord, full size legestativ, batteridrevne legebiler, en kælder fyldt med legetøj, klædeudtøj, aktivitetsrum, træningsrum & what not! Vi havde også fornøjelsen af at passe familiens lille hund, Chip, som på vores første dag spiste fødderne på Tuvas legedyr! Jeg behøver vel ikke skrive, at vi er top tilfredse med homeexchagne?? (altså lige bortset fra det med hunden….) Da familien Ellingsen endelig kom kunne Trollingerne næsten ikke være i deres egen krop over gensynsglæden. Det var skønt at se, hvordan de bare gik i gang med at lege, som om de ikke har været adskilt de sidste 3½ mdr. Her er lidt billeder fra vores homeexchange og reunion:

Samme dag som familien Ellingsen ankom tog vi ind til Boston til festivallen ”D on The Lawn”. En gratis festival med musik og aktiviteter, som gav ungerne mulighed for at løbe lidt rundt og brænde krudtet af sammen. Læg mærke til Tuvas kjole, som er en gave fra Kamma & Arthur :-)

Dagen efter satte vi kurs mod endnu en festival ”Out Of The Box” – denne gang i Boston Commons (stor park i downtown), hvor der også var masser af aktiviteter og musik. Festivaller er generelt et hit – især når der er børneaktiviteter – så vi kan kun anbefale at tjekke ud, hvad der er af events. Vores erfaring er, at der altid sker et eller andet i de byer, vi har besøgt. Her er lidt billeder fra ”Out Of The Box”:

Ellers må vi sige at Boston langsomt er krøbet ind i vores hjerter. Der er masser af historie i byen, som foruden at være en af de ældste byer i USA (grundlagt i 1630), spillede en afgørende rolle i den amerikanske revolution. Dette kan man følge ved at gå Freedom Trail, hvilket klart kan anbefales. Selv med børn. Ellers har vi nydt slentreturene i byens North End, langs de skønne havnestrækninger, Beacon Hill, områderne omkring MIT og Havard for bare at nævne nogle få. Der er grønne åndehuller og legepladser i byen (vigtigt for os med børn), og særligt vandlegepladserne ved North End og i Boston Commons, fik ungerne kølet ned i storbyens hede.

I Boston kan man få seafood overalt og det ville virkelig være at snyde sig selv, hvis man ikke prøvede nogle af Bostons seafood restauranter – men kom i god tid eller book bord, hvis du kan! Et af de steder vi forsøgte, var der mere end 4 timers ventetid…. Vi besøgte bl.a. The Barking Crab, hvor der er en uformel stemning med masser af mennesker, køkkenrulle på bordet og kold øl i hanerne – og naturligvis konge lækker seafood!

Her er nogle af billederne fra vores oplevelser i Boston City:

Hvis du er i Boston og har mulighed for det, så vil jeg virkelig anbefale en tur til Cape Cod (afhængig af årstiden naturligvis). Det tager ca. 2 timer fra Boston, før man lander i et low key back country, hvor der ikke er store hotelmastodonter ned til vandet, men masser af plads og luft og laid back stemning. Vi tog til Red River Beach, hvor både børn og voksne nød at få tæerne i sandet og en svalende dukkert i Atlanterhavet.

Som en ekstra bonus ved vores ellers fantastiske husbytte, så havde vi også adgang til deres Country Club, hvor der var masser af pools til at holde ungerne beskæftiget i lang tid. Genialt, når temperaturen sniger sig op mod de 40 grader!

Med masser af gode oplevelser både fra Boston by og vores husbytte – og tilsvarende mængder god vin og gin – sætter vi nu kurs mod the Big Apple og rejsens sidste husbytte. Familien Ellingsen er fortsat med os og vi glæder os til udforske New York! Stay tuned!